dobiegania.pl

Blog lifestylowy o sporcie, diecie i zdrowiu

LifestyleZdrowie

Aktywność fizyczna a zdrowie – zalety regularnych ćwiczeń fizycznych

Aktywność fizyczna a zdrowie – zalety regularnych ćwiczeń fizycznych

Regularna aktywność fizyczna to jedna z najlepszych i najprostszych metod na zachowanie dobrego zdrowia – systematyczne uprawianie sportu minimalizuje ryzyko wystąpienia poważnych chorób, w tym niebezpiecznych schorzeń serca czy chorób układu nerwowego.

Zobacz także: Kapsuła floatingowa, czyli nowoczesna strefa relaksu

Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie

Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie uwidacznia się na wielu różnych płaszczyznach – regularne uprawianie sportu pomaga nie tylko w usprawnieniu fizycznych możliwości ludzkiego ciała, ale przyczynia się także do uregulowania procesów poznawczych.

Udowodniono, że systematyczna aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na obniżenie ciśnienia tętniczego, przyczynia się także do znacznej poprawy siły skurczu mięśnia sercowego. Oprócz tego ćwiczenia fizyczne pomagają także w zwiększeniu pojemności minutowej i objętości wyrzutowej serca. Wytrenowany organizm cechuje także lepsza sprawność naczyń krwionośnych.

Regularna aktywność fizyczna ma także niezwykle dobroczynny wpływ na układ oddechowy ludzkiego organizmu – dyscypliny sportu takie jak bieganie, jazda na rowerze czy marsz przyczyniają się do wzmocnienia mięśni oddechowych, są również odpowiedzialne za zwiększenie pojemności płuc. Trening wytrzymałościowy umożliwia również poprawę ogólnej kondycji organizmu, nie można zapominać także o jego pozytywnym wpływie na samopoczucie.

Aktywność fizyczna a zdrowie – odporność i funkcje poznawcze organizmu

Regularna aktywność fizyczna przyczynia się do poprawy odporności organizmu – wzrost liczby limfocytów i cytokin przyczynia się do zoptymalizowania procesów wykrywających i zwalczających potencjalnie groźne stany zapalne. Dzięki zwiększeniu odporności organizmu aktywność fizyczna przyczynia się do zminimalizowania ryzyka wystąpienia chorób górnych dróg oddechowych, różnego rodzaju chorób autoimmunologicznych, może okazać się także niezwykle pomocna w leczeniu i profilaktyce nowotworów. Osoby regularnie uprawiające sport mają także mniejsze problemy z powrotem do pełni sprawności, a okres rekonwalescencji ulega w ich przypadku znacznemu skróceniu.

Pozytywny wpływ aktywności fizycznej można zaobserwować również na przykładzie układu nerwowego – najnowsze badania wskazują, że regularne uprawianie sportu, a w szczególności zdobywanie nowych umiejętności motorycznych, przyczynia się nie tylko do poprawy samopoczucia, ale pomaga także w usprawnieniu procesów związanych z zapamiętywaniem i uczeniem się.

Aktywność fizyczna a zdrowie – układ mięśniowo-szkieletowy

Aktywność fizyczna to jeden z najlepszych sposobów na utrzymanie dobrego stanu całego organizmu – wykonywanie ćwiczeń przyczynia się nie tylko do usprawnienia pracy najważniejszych organów ludzkiego organizmu, ale pomaga także we wzmocnieniu układu mięśniowo-szkieletowego.

Poza tym ćwiczenia fizyczne pomagają w zachowaniu zdrowej i szczupłej sylwetki, pozwalają także na zwalczanie negatywnych skutków siedzącego trybu życia. Regularna i kontrolowana aktywność fizyczna przyczynia się także do wzmocnienia stawów, poprawiając przy tym elastyczność i gibkość mięśni.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.